Julian Øding
W1siziisijiwmjevmdmvmjivmjdmdth0dnziyv9tx2x2c3bvbnnvcmvyx3bsywnlmmxpdmvfb2dfrnlzaw90zxjhcgllbl9px2nlbnrydw0uanbnil1d?sha=e9f16def1b37674a
Julian Øding

Den 9. marts 2021

Julian er blevet ugens HVRunners helt pga. hans meget flotte præstation på de 21.1 km til søndagens testløb, hvor han løb så hurtigt at cheftræneren endnu ikke havde nået at sætte vandpost op, da han kom ind efter første runde. 

Julian løb over fem minutter hurtigere end sin målsætning, og endte med at komme i mål i tiden 1:29:31. 

 

Alder og bopæl?

Jeg er 38 år og bor i Sophienlund i Hillerød.

 

Hvilket hold løber du på?

Jeg løber på fartholdet sammen med nogle super gode løbemakkere. Det er en fornøjelse at dele løbeinteressen med fartholdet, som er ligeså løbetossede som jeg selv er.

 

Hvornår og hvorfor startede du med at løbe i HVRunners?

Jeg startede i HVRunners i sommers. Jeg startede i klubben idet jeg kunne fornemme den særlige fællesskabsånd, strukturerede og ambitiøse løbeprogram samt en god cheftræner :-)

 

Foretrækker du at træne sammen med andre eller alene?

Jeg kan rigtig godt lide friheden i, at kunne gå ud at løbe alene når det passer mig, men sætter også stor pris på at løbe sammen med andre løbemakkere - bl.a om torsdagen med fartholdet.

 

Hvilken type løb og træning kan du bedst lide?

Min favorit konkurrencedistance er halvmarathons, men har dog også været igennem nogle hele marathons.

Jeg er glad for de hårde intervaller hvor pulsen er helt oppe, men synes også en lang tur i grøn zone er alletiders.

 

Hvad bruger du løb til i hverdagen?

Jeg bruger løb til at opretholde både den mentale og den fysiske form. Løb er for mig den bedste kur mod et dårligt humør.

 

Kan du fortælle om den bedste oplevelse du har med løb?

Det var da jeg løb over målstregen på mit første marathon i København i 2012.

 

Hvad er dit største mål i 2021?

At slå min personlige rekord på halvmarathondistancen på 1:29:06. Det skal kunne lade sig gøre, idet tiden i søndags var tæt på, men også på en kuperet rute.

 

Har du et godt tip eller noget du siger til dig selv, når du synes det er hårdt, noget der hjælper dig til at holde motivationen og farten?

Ofte virker det for mig, at dele løbsdistancen op i mindre bider (mentalt set), da små delmål giver mig flere mentale sejre undervejs, som styrker vedholdenheden og overskuddet.

 

Hvad laver du når du ikke løber?

I min fritid nyder jeg at være sammen med min datter Xenia på 10 år og min kone Christina, som begge også er medlemmer i HVRunners.

Arbejdsmæssigt er jeg ansat i forsikringsbranchen, hvor jeg er specialist inden for prissætning af personskadeforsikringer.

 

Julian