Holdplan og holdoversigt
W1siziisijiwmjevmdmvmjivmjdmdth0dnziyv9tx2x2c3bvbnnvcmvyx3bsywnlmmxpdmvfb2dfrnlzaw90zxjhcgllbl9px2nlbnrydw0uanbnil1d?sha=e9f16def1b37674a
Holdplan
Holdplan%20fra%20nov%202021
Holdoversigt

Mini Runners

Mål: At blive motiveret til og glad for bevægelse og løbetræning gennem leg og motiverende øvelser, samt at forbedre motorik, koordination, styrke, kondition og løbeteknik.

Forudsætninger: Du er 7-9 år og kan høre efter en besked fra trænerne

Trænere: Marie Ejby Hansen samt assistent trænere; Lukas Birkman, Aksel Lønstrøm, Elias Kleist og Bertram Duschek

 

Junior Runners

Mål: At forbedre motorik, koordination, styrke, kondition, udholdenhed og løbeteknik. Holdet henvender sig både til dem som gerne vil løbe konkurrencer og til dem som vil være med for det sociale og for sundhedens skyld. VI har mange forskellige løbere på Junior Runners og der er plads til individuelle målsætninger.

Forudsætninger: Du er mellem 10-16 år og er motiveret

Træner: Marie Ejby Hansen samt assistent trænere; Julia Kragelund og Hannah Ejby Hansen

 

Rookie Runners

Realistisk mål: At kunne løbe 3 km uden at gå

Intervalpace: 6:30 - 7:15 - min/km

Distance der trænes til at kunne gennemføre: 3 km

Forudsætninger: Dette hold kræver ingen forudsætninger

Træner: Marie Ejby Hansen

 

High Five Runners

Realistisk mål: At kunne løbe 5 km på 29-33 min

Intervalpace: 5.30 - 6:15 min/km

Distance der trænes til at kunne gennemføre: 5 km

Forudsætninger: Du kan løbe 3 km på 21 min

Træner: Marie Ejby Hansen

 

Road Runners

Realistisk mål: At kunne løbe 5 km på 28-26 min og at kunne gennemføre 10 km uden at gå

Intervalpace, 5:15 - 6:00 min/km

Distance der trænes til at kunne gennemføre: 5 og 10 km

Forudsætninger: Du kan løbe 5 km på 30 min

Træner: Andreas Pietras Bøgh

 

Tempo Runners

Realistisk mål: At kunne løbe 5 km på 25-23 min - 10 km på 60 min eller derunder - 21.1 km 

Intervalpace, 4:15 - 5:15 min/km

Distancer der trænes til at kunne gennemføre: 10-21.1 km

Forudsætninger: Du er rutineret og vant til at løbe tre gange om ugen. Din krop skal være klar til intervaller og længere udholdenhedspas

Træner: Andreas Pietras Bøgh

 

Race Runners

Realistisk mål: Hurtigere tider på 5 km - 10 km - ½ marathon og marathon. Konkurrence forberedelse og mulighed for at deltage i holdkonkurrencer, DM og masters konkurrencer

Intervalpace: 3:00 - 4:30 min/km

Forudsætninger: Du er meget rutineret og din krop er klar til hårde intervaller og tempotræning. Du kan løbe 5 km under 23 min - 10 km under 47 min og 21.1 km under 1:50

Træner: Marie Ejby Hansen

 

Adventure Runners

Realistisk mål: At kunne løbe længere og naturrige ture på over 10 km. Tiden er ikke vigtig. Holdet fokuserer på udholdenhed, oplevelsen med løb i naturen, det sociale og variation i ruterne.

Pace: 7:00-5:30

Forudsætninger: Du kan løbe 8 km

Træner: Marie Ejby Hansen


Fit for Running (fra nov-jan)

Indendørs styrketræning på hold henvendt til løbere

Målsætning: At blive en stærkere, hurtigere og bedre løber ved at styrke de muskelgrupper som er vigtige for løbere.

Forudsætninger: Holdet kræver ingen forudsætninger. Træningen kan differentieres så både nybegyndere og meget øvede løbere kan være med

Træner: Morten Madsen

120363675_2677321252480779_6574121531955957318_n